Loading...

Oznamy

POKYNY k priebehu výučby v letnom semestri ak. roka 2021/2022

POKYNY k priebehu výučby v letnom semestri ak. roka 2021/2022

Vzhľadom na súčasné bezpečnostné a preventívne opatrenia súvisiace so šírením infekcie COVID-19 by sme Vás chceli touto cestou informovať o podmienkach, za ktorých bude prebiehať výučba v letnom semestri ak. roka 2021/2022.

  1. Výučba v letnom semestri začne podľa harmonogramu štúdia na akademický rok od 7. 2. 2022 v režime „OTP“. Študenti, ktorí nespĺňajú OTP režim sa nemôžu zúčastniť výučby.
  2. Výučba bude prebiehať kombinovanou formou a to nasledovne: prednášky budú preferenčne on-line formou,  praktické cvičenia (s výnimkou vybraných seminárnych cvičení, ktoré budú v režime on-line), praxe a stáže budú realizované prezenčnou formou.
  3. Pred začiatkom vyučovania (najneskôr do 4. 2. 2022) sú všetci študenti (vrátane doktorandov) povinní vyplniť elektronický dotazník o svojom zdravotnom stave a cestovaní do zahraničia za obdobie posledných 14 dní a doplniť informáciu o očkovaní (1. dávka, 2. dávka, 3.dávka) alebo prekonaní ochorenia COVID-19. Dotazník sa nachádza na webovom sídle univerzity v záložke COVID-19 (ELEKTRONICKÝ DOTAZNÍK O ZDRAVOTNOM STAVE A CESTOVANÍ DO ZAHRANIČIA PRE ŠTUDENTOV A DOKTORANDOV).
  4. Študenti, ktorí nie sú očkovaní alebo prekonali ochorenie COVID-19 viac ako pred 180 dňami, sú povinní pravidelne sa testovať a preukazovať sa počas pedagogického procesu v letnom semestri negatívnym výsledkom testu minimálne raz týždenne.
  5. Pred začatím každej prezenčnej výučby učiteľ skontroluje potvrdenie o očkovaní, prekonaní ochorenia COVID-19 alebo negatívny výsledok Ag testu alebo PCR testu. Povinnosťou učiteľa je viesť presné prezenčné listiny každej vyučovacej hodiny pre prípad epidemiologického vyšetrovania.  
  6. Študenti, u ktorých sa vyskytne podozrenie na ochorenie COVID-19, nie sú sankcionovaní za neprítomnosť na výučbe, ak doložia garantovi predmetu záznam o vyšetrení u lekára alebo v mobilnej odberovej jednotke (MOM). Spôsob náhrady vymeškanej výučby stanoví garant predmetu.
  7. Nie je povolené preraďovanie študentov medzi jednotlivými skupinami. Garant predmetu je povinný vopred nahlásiť zmeny rozvrhu hodín a výučbových miestností na príslušný referát študijného oddelenia.
  8. Vo všetkých priestoroch a objektoch UVLF, vrátane jej areálu, je povinné dodržiavať pravidlo ROR (ruky-odstup-rúško).
  9. Do priestorov a objektov UVLF nevstupuje osoba s príznakmi infekcie dýchacích ciest, ktoré by mohli zodpovedať príznakom ochorenia COVID-19.
  10. Pri vstupe do objektov UVLF je každý povinný vydezinfikovať si ruky a dodržiavať aktuálne opatrenia týkajúce sa prekrytia horných dýchacích ciest respirátorom FFP2.
  11. Počas výučby a prestávok je potrebné zabezpečiť časté vetranie, dôkladné čistenie všetkých miestností a zvýšiť frekvenciu upratovania a čistenia.
  12. V oddychových zónach, ktoré sú vytvorené pre študentov v pavilónoch P-35 a P-34 v režime OTP a v pavilóne P-13 v režime plne očkovaní sa zdržiavať iba na nevyhnutne potrebný čas a dodržiavať všetky súčasné platné nariadenia. 
  13. Ubytovanie v Študentských domovoch UVLF sa riadi aktuálnymi opatreniami Úradu verejného zdravotníctva SR. Ubytovať sa môžu študenti, ktorým bolo pridelené ubytovanie a spĺňajú režim „OTP“.  Ubytovateľ je oprávnený požadovať od osôb vstupujúcich do ŠD predloženie príslušného dokladu, ktorý preukazuje niektorú zo skutočnosti podľa protokolu „OTP“.
  14. Vstup a pohyb v budove Študentských domovov je povolený iba osobám s prekrytím horných dýchacích ciest respirátorom FFP2.
  15. Zhromažďovanie študentov v Študentských domovoch je zakázané. Nie je povolené stretávať sa v izbách, klubovniach, študovniach, chodbách, vestibuloch, atď.
  16. V priestoroch a objektoch Študentských domovov je povinné dodržiavať pravidlo ROR, hygienický režim a pravidelné vetranie miestností a izieb.
  17. Návštevy v Študentských domovoch sú zakázané.
  18. Vychádzky sa riadia Domovým poriadkom Študentských domovov, avšak môžu byť zmenené podľa aktuálnej epidemiologickej situácie.
  19. Študentom, ktorí porušia nariadenia Študentských domovov, bude okamžite zrušené ubytovanie.
  20. Študenti a zamestnanci ihneď emailom informujú univerzitu prostredníctvom oddelenia bezpečnosti a krízového riadenia – Ing. Eva Ráczová (zamestnanci a študenti) emailom na eva.raczova@uvlf.sk a v kópii študijné oddelenie (iba študenti) emailom na renata.bozikova@uvlf.sk , resp. zas@uvlf.sk o podozrení na COVID-19 a potvrdení ochorenia COVID-19.
  21. V prípade nariadenej karantény sú študenti a zamestnanci povinní naviac vyplniť aj elektronické hlásenie karantény na webovom sídle v záložke COVID-19 (ELEKTRONICKÉ NAHLÁSENIE KARANTÉNY).

Univerzita si vyhradzuje právo vykonať zmeny v zverejnených pokynoch podľa aktuálneho vývoja epidemiologickej situácie COVID-19 a usmernení hlavného hygienika SR a vlády SR.

Dr. h. c. prof. MVDr. Jana Mojžišová, PhD., rektorka